Matěj „Mateo“ Ptaszek – Misionář českého bluesrocku vystoupí v Highway 61 z
bluesrockovou formací Mateo Blues Band ve složení Matěj Ptaszek (zpěv, foukací harmonika), Jindřich Musil (kytara), Ivan Čermák (baskytara) a Sam Fiala (bicí).
https://www.facebook.com/61550720110993/videos/215381001578092
Sarah
Hardrocková kapela z Českých Budějovic.
Na hudební scéně se pohybuje 33 let a preferuje převážně vlastní tvorbu např. Mrazík, Se mnou nepočítej, Modrá erekce impotenta, Střílej, Křídla, Sarah, ale nebrání se ani převzatým věcěm jako např. Metallica, AC/DC a další.
Kuře v hodinkách oslaví 60 let
V roce 2022 uplynulo neuvěřitelných 50 let od vydání dnes již kultovní desky Kuře v hodinkách. Toto půlstoleté výročí oslaví „Kuře“ spolu se svojí kapelou Flamengo, jejíž současná sestava nese název FLAMENGO reunion session a opírá se o dvojici původních členů Flamenga, Pavla Fořta (kytara) a Vladimíra „Gumu“ Kulhánka (baskytara), kteří oba pamatují zlatou éru Flamenga. Doplňuje je Jan Holeček (Hammond B3, zpěv), Jiří „Zelí“ Zelenka (bicí, vokály) a Vladimír Boryš Secký (saxofon a příčná flétna).
FLAMENGO reunion session navazuje na období let 1970 – 1972, kdy za mikrofonem zněl hlas Ivana Khunta a následně také Vladimíra Mišíka. Program nesoucí název Kuře v hodinkách slaví 60 let se bude opírat především o zmíněnou desku. Kapela při této příležitosti zahraje Kuře v hodinkách v celé své kráse. Za všechny skladby z desky jmenujme například kultovní Rám příštích obrazů, Já a dým, Doky vlaky, hlad a boty, nebo Stále dál.
V prvním setu připomene kapela období před „Kuřetem“ a tak se příznivci starého bigbítu mohou těšit na pecky jako Too Much Love is Bad Thing, Každou chvíli či Týden v elektrickém městě, chybět nebudou ani kultovní covery, které Flamengo v daném období hrálo. Jde například o Evil Woman nebo Oye Como Va
FLAMENGO reunion session tak návštěvníkům vystoupení slibuje jedinečný, autentický a hlavně originální zážitek legendárního FLAMENGA s jeho původními členy a původním repertoárem.
Bluesrocková kapela Rose Hill Band vznikla v roce 2023 a tvoří ji zkušení a ostřílení hudebníci. Podstatnou část repertoiru tvoří prozatím pečlivě vybírané převzaté věci od velmi kvalitních autorů, ale kapela se současně zaměřuje také stále více na vlastní tvorbu. Ve své krátké historii již stihla hrát v několika renomovaných klubech a na pár festivalech, příležitostně s ní hostuje např. zpěvák, skladatel, klávesák, kytarista i basista Honza Holeček, (Flamengo Reunion Session, Livin´Free) se kterým bubeník Luboš Hnát občas hrál s Lubošem Andrštem a dosud hraje v kapele Sign of 4. Dalším častým hostem kapely je výborný hráč na foukací harmoniku Antonín Kindl. (Pavel Kaiser band, Frank Zapal, MGBand, Pavel Brumer tribute band atd…)
Daniela Pacovská – zpěv, kytara, perkuse prošla spoustou kapel nejrůznějších žánrů, kde posbírala hromadu zkušeností. Byly to např. ABBA show, Calwera, Exteam, Joywork, Legendary Marie, Nearlanders, Proband, nebo Ztraceni v překladu a mnoho dalších. Spolupracovala také s kapelou King Size a k jejich zpěvačce Pavle Forest (dnes Rock Opera Praha) jezdila na hodiny zpěvu. Dále zpívala i v jazzových projektech jako Big Band CL, Old Boys, Luděk Havel Jazz Band a spolupracovala např. s Ondřejem Rumlem a Laďou Kerndlem. V současnosti působí spolu s Lubošem Hnátem v kapele Jazz trio a hosté. Kromě zpívání také moderuje.
Luboš Hnát – bicí je profesionální bubeník. Po rockových začátcích a pozdějším doprovázení českých zpěváků získal cenné zkušenosti na zámořských lodích a poté účinkoval např. v kapelách Labyrint, Babalet, Hypnotix, Lady I and the Bluesbirds, Tod Bokich Band, Bluesberry, Dani Robinson´s Stonefree CZexperience, Jiří Bílý a band, Superguitars a spolupracoval s již zmíněným Lubošem Andrštem, nebo např. s Anglickou kapelou Rubens či Meky Žbirkou. Působil také v orchestru Vinohradského divadla, nebo jako redaktor hudebního časopisu Muzikus. V Highway 61 hrál s Dani Robinsonem, kapelou Lady I a s Bluesberry. Po úmrtí všech třech frontmanů zmíněných kapel, které tím pádem zanikly, spoluzaložil Rose Hill Band.
Václav Šavr – kytary, lap steel kytara působil v mnoha severočeských kapelách jak rockových, tak grunge, funkových či country rockových, bluesrockových. Např. Decadesh, Lunch Beat, Why Not. Na poli country spolupracoval s Pavlem Brumerem. Je nejenom výborným kytaristou, steel a lap steel kytaristou, ale i basistou. Vedle toho velmi slušně ovládá i dobro a věnuje se dalším strunným nástrojům, např. banju a mandolíně. Není bez zajímavosti, že chodí stále na občasné hodiny k americkému jazzmanovi Tony Ackermanovi a příležitostně s ním i vystupuje. Na basu hraje s Lubošem Hnátem v jazzové kapele Jan Vech Trio.
Radek Vaněk – basová kytara je protřelý hráč, který své zkušenosti sbíral především ve folkových a folkrockových kapelách. Prošel jich velmi mnoho a v několika stále působí.
Milan Krásny – kytara měl dlouho svoji vlastní kapelu Walking Fish, později Sto očí. Spolupracoval např. s kapelou Tichá dohoda, poté s Blankou Šrumovou v jejím sólovém projektu. Velké zkušenosti získal také coby zaměstnanec hudebního nahrávacího studia.
FONTANELA – Velešín
Původní jihočeský Blues- rock
Skupina vznikla v roce 1995 původně za účelem studiového nahrání starších písní velešínské folkové skupiny M+L. Toto úsilí bylo završeno v roce 1997 vydáním CD s názvem NA MALÉM MĚSTĚ u vydavatelství Pupava v edici „Ohlédnutí“. CD obsahuje 18 poetických folkových písní převážně z dílny Luboše Hrdličky zakladatele M+L který se po roce 1989 vydal svojí cestou.
Zbývající část M+L, Miluška Hrdličková (zpěv, rytmika), Jarda Bartizal (zpěv, kytara, harmonika), Vlasta Nedorost (basa, akordeon) společně s Anežkou Opekarovou (zpěv, housle, flétny) Vlád‘ou Korbelou (zpěv,kytara) a Marianem Hostkem ( zpěv, saxofon, klarinet) dali dohromady sestavu, kterou pojmenovali FONTANELA.V tomto složení skupina fungovala v letech 1995 až 1998.
Touha po žánrové změně, směrem k blues-rocku, vyvolala zákonitě i postupné změny nástrojů a osob. V průběhu roku 1996 přibyl hráč na el. kytaru Petr Busta a kongista Filip Markes a tím byla cesta k folk-rocku a blues otevřena. Se začátkem roku 1997 došlo k radikální změně a to příchodem bubeníka Jardy Lusta. Fontanelu opustili Vlád‘a Korbela a Anežka Opekarová. Filip Markes nyní hostoval jako saxofonista.
Po celkem úspěšném roce, kdy se Fontanela zúčastnila největších našich festivalů – Porty v Plzni a Zahrady v Náměšti na Hané, natočila skupina krátké CD TAK POJĎ obsahující čtyři blues-rockové původní skladby. V polovině roku 1998 došlo k další změně a to na postu bubeníka, kdy Jardu Lusta nahradil Pavel Žák.
Nejzásadnější změna však přišla jako rána z čistého nebe na konci roku 1998, kdy se rozhodla FONTANELU opustit frontmenka, zpěvačka Miluška Hrdličková, a tím se FONTANELA stala výhradně chlapskou záležitostí se silnou inklinací ke kořenům blues.
Saxofonista F.Markes šel za svými projekty a místo něho začal opět hrát M. Hostek. Posilou se také stal nový kytarista, zpěvák a hlavně autor mnoha písní Petr Čermák.
FONTANELA se objevila v těchto letech na festivalech – Blues Aperitiv ŠUMPERK, Porta PLZEŇ, Zahrada NÁMEŠT, Houpačka VELEŠIN, Folk PROTIVÍN, Léto pod Věží VELĚŠÍN, Folková Růže JINDŘICHŮV HRADEC a dále absolvovala řadu klubových vystoupení. V květnu roku 2002 spatřilo světlo světa CD s názvem FONTANELA 2002 zahrnující čtrnáct písní bluesrockového a folkrockového ražení převážně z pera členů kapely a jejich přátel. Od začátku roku 2003 s rozšířením repertoáru směrem k jižanskému rocku, posílil kytarový val el. kytarista Stěpán Žák.
Na jaře roku 2005 kapela natočila další autorské CD pojmenované KOČIČÍ BLUES……
Z vlastního rozhodnutí opustil FONTANELU v roce 2008 Petr Čermák.
Kapela pokračovala v sestavě – JARDA BARTIZAL – zpěv, kytara, harmonika, VLASTA NEDOROST – baskytara, PETR BUSTA – elektrické kytary, ŠTĚPÁN ŽÁK – elektrická kytara, PAVEL ŽÁK – bicí a JANA HANUŠOVÁ – sbory… V tomto složení Fontanela vystupuje až do konce roku 2014, kdy s hraním skončil dlouholetý bubeník Pavel Žák spolu s Janou. Touto cestou jim chceme poděkovat za příjemné společné roky, prožité na našich bigbeatových štacích.
http://www.fontanela.net/Video/video.html
Nositelka ocenění British Blues Award Bex Marshall přijíždí se svým triem do Česka! Vyniká nejen jedinečným stylem své hry na resofonickou kytaru, ve kterém spojuje dokonalou techniku slide, bluesrockovou energii a prvky ragtimu, ale i dokonale stylovým zpěvem, který bývá občas přirovnáván k Janis Joplin či Bonnie Raitt. Bex posouvá hranice blues, její písně byly opakovaně označovány britskou hudební kritikou jako „nadčasově, s občasnými doteky geniality“.

Koncertní nasazení Bex je pak hodnoceno doslova jako „hudební tornádo“. Další její neoficiální přezdívkou je „1st lady of the British Blues“, tedy První dáma britského blues. Bex Marshall byla v roce 2015 nominována v kategorii „nejlepší sólový akustický umělec“ na Evropských bluesových cenách. Na British Blues Awards získala už o dva roky dříve cenu pro nejlepší britskou bluesovou zpěvačku a bluesové album roku.
Bex Marshall New Single Preaching To The Choir 06 Nov 2024
2024 Bex Marshall – ‚FORTUNA Release Tour‘ @ Muziekcafé Merleyn
Bex Marshall I I Can’t Look You In The Eye – Re mastered 2023
SÁM UMĚLEC MI NAPSAL: Jmenuji se Breezy Rodio, jsem hudebník z Chicaga, Illinois, USA. Hrají mix starší bluesové školy a modernějšího elektrického soulu a blues. Můj koncertní program je směsí originálních skladeb a předělávek bluesové klasiky. Můj web je www.breezyrodio.com Zde je něco více o mně a kapele: Svá první dvě alba jsem nahrál pro prestižní label Delmark Records (v roce 2019 jsem u nich vydal své druhé album). Procestoval jsem USA, Japonsko, Brazílii, Evropu, Mexiko, Kanadu a mnoho dalších zemí a pravidelně vystupuji ve všech velkých bluesových a rockových klubech a na akcích jak v Chicagu, tak po celých Spojených státech. Moje album „Underground Blues“, nahrané v Austinu v Texasu s texaskou bluesovou legendou Ansonem Funderburghem v roce 2022, získalo nadšené recenze po celém světě.
Moje první nahrávka u Delmarku, „Sometimes The Blues Got Me“ se dostala na celostátní číslo 1 v Roots Music Report jako „Best Blues Chicago Album Year 2018“. Moje druhá nahrávka u Delmarku „If It Ain’t Broke Don’t Fix It“ byla vydána v roce 2019 a dostala se mezi TOP 50 BLUES ALBA ROKU u „Living Blues“ Magazine V roce 2018 jsem byl nominován na Blues Blast Music Awards v kategorii „Vycházející hvězda roku“ V roce 2019 jsem byl headlinerem na Chicago Blues Festivalu.
CZ životopis. Podle všech měřítek bluesová odysea Breezy Rodia obsáhla o spoustu mil (či kilometrů) více než dráhy většiny začínajících hudebníků na chicagské bluesové scéně. Již v roce 2007 se Rodio připojil ke kapele kytaristy Linseyho Alexandera, známého jako „The Hoochie Man“.Breezy brzy postoupil do role vedoucího jeho kapely. Poté pracoval na svém CD If You Ain’t Got It (2010) a také na dvou uznávaných Linseyho albech, Been There Done That (2012) a Come Back Baby (2014).
Rodio si ale našel čas i na to, aby dělal své vlastní věci, když své debutové album Playing My Game Too z roku 2011 vystřihl s hvězdným doprovodným obsazením. V roce 2015 Breezy vydává své druhé album So Close to It. Album získalo velmi příznivé recenze ze všech stran. Dosáhlo celostátní druhé příčky v kategorii Chicago Blues v Roots Music Reportu, prvním nezávislém hudebním žebříčku na světě. Na So Close To It Breezy znovu potvrzuje své čisté mistrovství elektrické bluesové kytary, projevuje smysl pro tradici a dokazuje, že je také velmi přesvědčivým zpěvákem. Pozval k nahrávání další přední chicagské bluesové osobností.
Třikrát absolvoval velká turné po Japonsku, hrál v klubech a na festivalech, poté se vydal na několik turné po Jižní Americe, odehrál čtyři rozsáhlá turné po Evropě a četné koncertní výlety do Kanady a Mexika. Jeho album natočené pro Delmark „Sometimes the Blues got me“ jiskří čistými kytarovými linkami, mistrovsky zahranými, mazlivě hebkými a bohatě vrstvenými aranžemi. Tvrdě pracující a ambiciózní Breezy Rodio ukazuje své kytarové
mistrovství a zároveň pokrývá celou šíři svých zájmů, od akustického blues 40. let až po dnešní elektrické městské blues, zabarvené funkem.
V roce 2019 Breezy vydal své druhé album u Delmarku, „If It Ain’t Broke Don’t Fix It“, které opět získalo nadšené recenze po celém světě. Album se dostalo do „Living Blues Magazine top 50 bluesových alb roku 2019“. Další CD „Underground Blues“ je kombinací tradičního a moderního indie blues. Album produkovala texaská kytarová legenda Anson Funderburgh, nahráno bylo v Austinu v roce 2022.
Jiří Maršíček Trio
Kapela, která Vás atmosférou přenese do zakouřených bluesových klubů a rozechvěje ve Vás bluesovou strunu, o které třeba ani nevíte…………………..
Jiří Maršíček (kytara, zpěv)
Zaujme neuvěřitelným ovládáním kytary a zpěvu.
Zpočátku ponořen čistě jen do blues, si během své hudební cesty vytvořil styl a zvuk, který také čerpá z kořenů soulu a funku. Autentické blues v jeho podání Vás zcela pohltí….
Markus Jurkovič – bicí
Milan Schmidt – baskytara. Doprovázel řadu zahraničních hvězd. Například : Keith Stone (USA), Mud Morganfield (USA), Big Bill Morganfield (USA), Dede Priest (USA), Brent Moyer (USA), John Slim (NL),
Czech Floyd je hudební skupina hrající hudbu světoznámé kapely Pink Floyd.
Koncertujeme po celé ČR, po dohodě i v zahraničí.
https://czechfloyd.cz/