WILL WILDE (UK) & The Bladderstones (CZ)

Kdy:
Únor 6, 2026 @ 7:30 pm – 10:00 pm Europe/Prague Časové pásmo
2026-02-06T19:30:00+01:00
2026-02-06T22:00:00+01:00

Will Wilde (UK) – zpěv, kytara, harmonika, Tomáš Frolík – kytara, zpěv, Johnny Judl  – baskytara, zpěv, Michael Nosek – bicí, zpěv

WILL WILDE z anglického Brightonu opět (po pěti letech!) přiveze kolekci zemitého texaského blues (Johnny Winter, Kenny Wayne Sheppard), prověřenou klasiku (Jimi Hendrix, John Lennon, Black Sabbath, Cream) a úpravy jazzových standardů pro královskou foukací harmoniku (Miles Davis, John Coltrane, Wayne Shorter). WILL WILDE patří mezi absolutní špičku současné anglické bluesrockové scény.  Will Wilde pochází z hudební rodiny, hodně známá je i  jeho sestra Dani Wilde (www.daniwilde.com), toho času na mateřské. Will je aktuálně pod smlouvou u prestižního německého labelu „Rock The Earth Records“. Ve hře na foukačku má pět nominací na British Blues Award, v roce 2019 vyhrál „The Blues Matters Award“. Kromě hry na foukací harmoniku je také skvělým bluesrockovým zpěvákem, skladatelem a sólovým kytaristou. Na českém turné jej doprovodí stálice české bluesové scény, blues-power-crossoverová kapela The Bladderstones. 

Kapela The Bladderstones působí na české hudební scéně od roku 2013, ovšem její duch, baskytarista a zpěvák Johnny Jůdl, je velmi zkušeným hudebníkem. Leckoho nicméně překvapí druhy dvou židlí, na kterých sedí. Zatímco The Bladderstones můžeme označit za kapelu bluesrockovou (jakkoli neortodoxní), známější je jako baskytarista, fagotista a hráč na elektrickou kytaru populárního alternativního Jablkoně. Tón The Bladderstones kromě jeho přínosu spoluurčuje hlavně všestranný hráčský rukopis Tomáše Frolíka, který patří mezi nejzajímavější mladé kytarové objevy posledních let. Trio The Bladderstones nějakou dobu hledalo optimální „posaz“ (v průběhu této doby se ovšem už stačilo stát i vítězem prestižní soutěžní přehlídky Blues Aperitiv), na druhém albu Without Cover se ovšem evidentně našlo, a to i díky zapojení nového bubeníka Michaela Noska. Jak neortodoxně kapela k hudbě přistupuje, vidíme nejen na vlastním různorodém materiálu, ale na jediné převzaté věci alba, bluesové klasice Baby Please Don’t Go, jež je přepracována skutečně zevrubně.